onsdag 29. oktober 2008

cammie prøver seg på smokey eyes a la Beauty Bible

-01

-01

Jeg har sett på snutter på youtube og det jeg har lært er at det er flere forskjellige måter å gjøre dette på og jeg sitter igjen litt småforvirret. For dagens test endte jeg opp med å grave frem Vendelas Beauty Bible for å se etter om det sto noe om smokey eyes der. Det gjorde det, og med den foran meg inntok jeg badet og kastet meg over pensler og øyenskygger. Resultatet ble ikke veldig intenst, men det er kanskje bedre å ta det gradvis den veien en å gå ut altfor hardt ;o)

Jeg har brukt Ombre Essentielle Soft Touch Eyeshadow fra Chanel i fargene "69 black star" og "70 platine", en litt "myk" sort eyeliner (le crayon yeux fra Chanel) og Diorshow Iconic mascara.

Først la jeg foundation på øyelokket, og påførte den hvitishe øyenskyggen med kost (eyeshadow blending brush nr 17 fra Chanel) fra under brynene og helt ned. Påførte så en litt tykk og slurvete eyelinerstrek ved vippekanten, før jeg tok den sortishe øyenskyggen på resten av øyeeplet og duset utover/oppover med applikatoren. Påførte så eyeliner langs vippekanten - en del oppe og litt forsiktig nede, og til slutt et lag mascara på vippene.

Jeg har aldri vært noe særlig til å bruke øyensminke annet enn mascara og eyeliner, så jeg er faktisk ganske fornøyd med mitt første seriøse forsøk på å få til dette. Regner med at jeg får testet ut en metode eller tre til før fredag, og håper at jeg ender opp med en passelig decent party make-up.

Når det gjelder bildene så er det absolutt ikke noe forsøk på å fortelle noen hvordan det skal gjøres - bare en bildeserie/huskelapp på hvordan jeg gjorde det denne gangen og hvordan det ble ;o)

/cammie

3 kommentarer:

Hanne sa...

Synes det ble kjempefint jeg, må nok ha en test-kveld jeg også;)

Ragna sa...

Det ser jo bra ut - kult med smokey eyes når du bruker så mye svarte klær! Blir du riktig avansert kan du lage smokey eyes med mørkelilla og fersken, det blir også ganske lekkert :-)

cammie sa...

hanne: takk :o)

ragna: takk og takk :o) jeg har sett noen videoer på youtube med andre farger, og det er noen lekre comboer der ute ja :o)