søndag 6. april 2008

Converse or not Converse


Jeg kjenner suget og dragningen mot et par lave rosa Converse å slacke rundt i i vår og sommer, men kan ikke unngå å kjenne litt på følelsen av å ha gjort meg ferdig med denne typen sko en gang på åttitallet. Om jeg ikke husker helt feil, så var det i den sammenhengen jeg for første gang kunngjorde klart og tydelig for opphavet at jeg samler på sko - den gangen basketsko! Jeg husker et par Converse All Stars som gikk langt oppå leggen. "Hemmeligheten" med disse var at de skulle brettes ned og en kontrastfarge med All Stars logoen åpenbarte seg - mine var i underbare lilla og turkis *flire* Jeg tror også at mine tre par i neongult, neongrønt og neonrosa var av merket Converse - men skal ikke påstå det helt 100 % sikkert. Men jeg husker i allefall at jeg følte meg ganske kul der jeg mismatchet disse etter beste evne og faktisk gikk rundt med en sko av hver farge på føttene *flire* Skal ikke se bort ifra at det var Punky Brewster som var det o store stilikonet på den tiden *ler* Vel - jeg antar at om jeg safer og bare kjøper et par så har jeg ikke muligheten til å ende opp med å gå med en av hver farge, og at jeg dermed kan se ut som en passelig normal tobarnsmamma på over tredve selv med et par rosa converse i huset...

1 kommentar:

iselillja sa...

Converse er både behagelige og fine sko, og dessuten riktig kule til det rette antrekket :) Jeg syns du skal kjøpe deg et par jeg!