tirsdag 8. april 2008

One of those days....

...du vet, en-to-tre snoozer for mye på vekkerklokken, og morgenklargjøringen av en selv pluss to små barn må gjøres i full fart. Selvsagt er det denne dagen du ikke hadde tenkt på klær kvelden før. Inn i skapet og få tak i et par jeans og en sort topp - det kan jo aldri bli helt feil - også surre en sort omslagstopp utenpå. Ikke tid til make up, så det blir bare å dra på mascara og lipgloss i bilen underveis til barnehagen. Konstaterer at jeg har glemt klokke og all annen staffasje *oh the drama* Vel fremme på jobb (3 minutter for sent selvsagt), får jeg øye på meg selv i speilet og det ser aldeles ikke ut som om jeg er våken; uten eyeliner (vanskelig å legge på samtidig som man kjører bil vet jag *flire*) og skikkelig trøtt i trynet! Setter meg ned og ser på buksen min; hva er det for en flekk? Oj, en der også?!? Og der! Ja, det stemmer jo det - jeg hadde egentlig kassert den buksen og brukte den til siste maleprosjekt hjemme. Flekkene er altså grå og de matcher huset vårt *flire* Kort oppsummert har vi en stk cammie synlig trøtt, litt rødmusset og relativt usminket i jeans med noen få diskrete malingsflekker - no good. På tide å dykke ned i sminkepungen og se hva vi kan finne på; shabby klær krever nemlig mer sminke *ler* Oh lykke - en liten prøvetube på foundation fra Helena Rubinstein! Råååsa Chanel lipgloss og en fancy glitter eye pen fra hm - dette kan heve dagen betraktlig. I vesken finner jeg et "glemt" kjede med en stor plæstikkdiamant, i "skosamlingen" på jobben står Heidi Klum Birkenstocks'ene med bling, og jeg føler meg raskt mer vel. Enden på visa er at dette faktisk kunne vært en gjennomtenkt fritidsantrekk bare det hadde vært toppet med et par rosa Converse *ler*

Ingen kommentarer: